چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

شامپو

mgbacklink

شامپو

۷۱ بازديد

همه ما احساس سلامت و تميزي موها بعد از شستشو با انواع شامپو را دوست داريم. اما براي حفظ اين حالت موها نمي‌توان هر روز آن‌ها را شست، چرا كه شستن زياد هم براي مو مضر است؛ بنابراين سعي كنيد در همان تعداد توصيه شده استحمام از بهترين شامپوها و لوازم بهداشتي استفاده كنيد و از تميزي و سلامت مو هايتان لذت ببريد.

در زمان خريد شامپو به اين نكته توجه داشته باشيد كه هر شامپويي براي نوع موي خاصي توليد مي شود. به عنوان مثال شامپو مخصوص موهاي چرب فقط بايد توسط افرادي كه موهايشان چرب است استفاده شود؛ چرا كه اين شامپوها خاصيت پاك‌كنندگي قوي‌تري دارند، در حالي كه شامپوهاي مخصوص موهاي رنگ شده، صاف، فر شده يا خشك و همچنين شامپو‌هاي بدون سولفات، از سورفكتانت‌هاي ملايم‌تري براي كاهش چربي برخوردار هستند.

خريد شامپو

مهمترين نكات درهنگام خريد شامپو مو

شما مي‌توانيد با توجه به نكات گفته شده زير در هنگام خريد شامپو ايراني يا خريد شامپو خارجي، موهاي سالم و زيبايي را داشته باشيد. بسياري از افراد اين تصور را دارند كه خريد شامپو خارجي و استفاده از آن بسيار بهتر از برند هاي ايراني است. استفاده از شامپوهاي خارجي مي‌تواند براي بهبود سلامت موهاي شما مفيد باشد؛ اما بايد توجه داشت كه برند بودن و بالا بودن قيمت شامپو به معناي بهترين بودن آن نيست. در واقع، بسياري از شركت‌هاي توليد كننده شامپوهاي داخلي و خارجي، محصولات با كيفيت بالا و موثر توليد مي‌كنند.

در كل، خريد شامپو خارجي مي‌تواند براي شما مفيدتر باشد؛ زيرا بسياري از آن‌ها از مواد مؤثر و با كيفيت بالا تشكيل شده‌اند كه مي‌توانند به طور موثري به بهداشت و زيبايي موهاي شما كمك كنند. به علاوه، برخي از انواع شامپو خارجي مي‌توانند به دليل داشتن موادي مانند عصاره‌هاي گياهي، ويتامين‌ها و روغن‌هاي طبيعي براي موهاي شما مفيد باشند.

درزمان انتخاب براي خريد شامپو مناسب در يك فروشگاه شامپو، بايد به نوع موهاي خود توجه كنيد و شامپويي را انتخاب كنيد كه براي اين نوع موها مناسب است. همچنين بايد به مواد موجود در شامپو توجه كنيد و از شامپوهايي كه حاوي مواد ناسالم يا آلرژي‌زا هستند، خودداري كنيد.

توجه به مواد تشكيل دهنده شامپو

مواد پاك كننده و شوينده‌هايي كه در شامپو سر مورد استفاده شما به كار رفته اند مهم ترين موردي است كه در خريد شامپو سر و انتخاب يك شامپوي موي مناسب بايد مد نظر قرار گيرد.

جالب است بدانيد علت بالا بودن قيمت شامپو در بعضي از برند ها، استفاده از روغن هاي مناسب مو مانند آرگان، نارگيل و زيتون است. اين روغن ها به همراه مواد تشكيل دهنده شامپو باعث تقويت و مراقبت از موهاي مصرف كنندگان مي شوند. به همين علت ممكن است باعث افزايش قيمت شامپو شوند.

خريد شامپو با توجه به نوع موهايتان

نكته ديگري كه بايد به آن توجه داشته باشيد خريد شامپو مويي است كه  با موهاي شما كاملا سازگار باشد.

براي مثال اگر موهاي خشك و آسيب ديده اي داريد، بهتر است از شامپوي مخصوص موهاي خشك استفاده كنيد و يا اگر موهايتان رنگ شده باشد خيلي خوب است كه شامپوي مخصوص موهاي رنگ شده را انتخاب كنيد تا از سازگاري آن با موهايتان مطمئن باشيد. با خريد شامپو سر مخصوص جنس موي خودتان مي‌توانيد هميشه موهايي سالم و درخشان داشته باشيد.

توضيحات روي بسته بندي شامپو

نكته ديگري كه در هنگام خريد انواع شامپو ببايد به آن توجه ويژه اي داشته باشيد توضيحات روي بسته‌بندي شامپو است. در زمان خريد توجه داشته باشيد كه شامپو تقويت كننده است، حجم دهنده است يا آبرسان! در صورتي كه موهاي وزي داريد مي توانيد از شامپوهاي صاف كننده استفاده كنيد.
اگر موهاي شما مشكلي حادي دارد حتماً براي تهيه شامپوي مناسب ابتدا به  پزشك مراجعه كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.